Illustratie flyer 'Buiten de lijntjes'
Voorstelling 'Buiten de lijntjes'
Voorstelling 'Buiten de lijntjes'
Illustratie flyer 'Buiten de lijntjes'
Buiten de lijntjes
groep 1-6
Een humoristische en beeldende voorstelling over patronen
door Theatra
Een straat, een doodgewone straat. Met huizen keurig in een rijtje naast elkaar. Niets bijzonders zou je denken. In één van deze huizen woont een echtpaar: meneer en mevrouw Lijntje. Nog steeds niets bijzonders zou je denken.
De Lijntjes staan altijd om 7 uur op. Ontbijten iedere dag met een volkoren boterham met kaas. En lezen daarna samen de krant. Behalve het buitenlandse nieuws. Als je nooit buiten je eigen dorp komt, heeft het geen zin om te weten wat er in de rest van de wereld gebeurt.
Tot er op een dag een nieuwe buurvrouw naast hen komt wonen. Niets bijzonders denk je? Wel voor De Lijntjes! Want door de komst van deze buurvrouw in de straat verandert alles. En dat is voor De Lijntjes heel bijzonder!
‘Buiten de lijntjes’ is een humoristische en beeldende voorstelling zonder veel tekst, en dus ook zeer geschikt voor het speciaal onderwijs. Een voorstelling over patronen en het durven doorbreken ervan. En vooral over interactie met een ander. Want wat gebeurt er als je een keer niet binnen de lijntjes blijft?
Buiten de lijntjes
Video
Credits
Eva
Mesman
Spel
Harro
van Lien
Spel
Daniëlle
Meijboom
Spel
Maarten
Bootsma
Regie
Elze
van den Akker
Decor & kostuums
Sengsavane Chounramany
Illustratie
Grietje Mesman
Fotografie
Theatergroep Theatra maakt jeugdtheater met en voor kinderen. De voorstellingen zijn eigenzinnig en spreken, soms met tekst maar vaker zonder, tot de verbeelding. Theatra gaat zware thema's, ook bij jonge kinderen, niet uit de weg. Door de humoristische en liefdevolle verpakking zijn de voorstellingen altijd lichthartig.
De voorstelling is te boeken voor basisscholen, festivals en theaters. Meer informatie & boekingen via ons impresariaat STT Produkties. Bij de voorstelling is uitgebreid lesmateriaal beschikbaar.
Reacties
"De voorstelling vond ik persoonlijk helemaal top omdat ik heel veel herkende van kinderen die ik in het verleden met deze gedragsproblematiek in de groep heb gehad. Voor de leerlingen van groep 5 vond ik het spannend en grappig en ook bespreekbaar."
"Hele leuke voorstelling. De kinderen hebben ademloos zitten kijken. Je hoefde ze niet stil te maken tussendoor, dat ging vanzelf door het toneelstuk.
De lesbrief was ook leuk. Vooral de opdracht na de voorstelling was leuk. De kinderen hebben samen nagedacht en kleine toneelstukjes gespeeld."
"Ik heb de voorstelling met de kinderen voorbereid met de lesbrief. De lesbrief was duidelijk en niet te uitgebreid. Heel fijn!
De voorstelling was een succes. De kinderen vonden hem erg leuk en grappig. Veel kinderen zeiden dat ze het te kort vonden. Dat is een goed teken!"
"De acteurs waren prima verstaanbaar, er was interactie met het publiek en het verhaal bevatte veel humor. De kinderen keken geboeid en begrepen goed wat er verteld werd. Al met al een leuke voorstelling!"
"De leerlingen vonden het een leuke voorstelling. Als ik er nu naar terug vraag, kunnen ze nog stukjes noemen uit de voorstelling. Mijn duo heeft ook gebruik gemaakt van de bijbehorende lesbrief."
"Ik vond het een fantastische voorstelling. Het verhaal zat goed in elkaar en met weinig materiaal werd er toch veel gedaan. De kinderen vonden het ook prachtig en verveelden zich niet."